Kontinuálne
vzdelávanie

Kontinuálne vzdelávanie učiteľov

Kontinuálne vzdelávanie ako súčasť celoživotného vzdelávania je sústavný proces nadobúdania vedomostí, zručností a spôsobilostí s cieľom udržania, zdokonaľovania, rozširovania a dopĺňania profesijných kompetencií pedagogického zamestnanca potrebných na výkon pedagogickej činnosti a odborného zamestnanca potrebných na výkon odbornej činnosti.

Kontinuálne vzdelávanie sa uskutočňuje prostredníctvom programov kontinuálneho vzdelávania, akreditovaných v súlade s platnou legislatívou, a to formou adaptačného, aktualizačného, inovačného, špecializačného či funkčného vzdelávania.

Súčasťou prihlášky na kontinuálne vzdelávanie je aj súhlas riaditeľa inštitúcie, v ktorej uchádzač pôsobí, s absolvovaním vzdelávania. Dôvodom je, že riaditeľ zodpovedá za kontinuálne vzdelávanie, ktoré koordinuje podľa ročného plánu kontinuálneho vzdelávania.

Na kontinuálne vzdelávanie s výnimkou adaptačného vzdelávania možno prijať pedagogického zamestnanca alebo odborného zamestnanca až po absolvovaní šiestich mesiacov pedagogickej činnosti alebo odbornej činnosti.

Pedagogický zamestnanec s minimálne tromi rokmi pedagogickej činnosti a odborný zamestnanec s minimálne tromi rokmi odbornej činnosti môže požiadať o overenie profesijných kompetencií získaných výkonom jeho pedagogickej činnosti, výkonom jeho odbornej činnosti alebo sebavzdelávaním. Overenie kompetencií sa uskutočňuje pred skúšobnou komisiou a spôsobom určeným pre príslušný druh akreditovaného programu kontinuálneho vzdelávania podľa príslušných ustanovení zákona. Overenie profesijných kompetencií sa môže uskutočniť v rôznych programoch kontinuálneho vzdelávania. Úspešné overenie profesijných kompetencií sa považuje za absolvovanie príslušného programu kontinuálneho vzdelávania, o čom vydá absolventovi osvedčenie o ukončení kontinuálneho vzdelávania.

Absolvovaním kontinuálneho vzdelávania pedagogický zamestnanec a odborný zamestnanec splní požiadavky na zaradenie do príslušného kariérového stupňa alebo kariérovej pozície, a zároveň aktualizuje alebo inovuje svoje profesijné kompetencie.

Katolícka Univerzita v Ružomberku prostredníctvom vlastného špecializovaného pracoviska – Centra celoživotného vzdelávania PF KU v Ružomberku, vytvára logický systém prinášajúci skvalitnenie odbornosti pedagógov a riadiacich funkcionárov prostredníctvom vedných disciplín pedagogiky, psychológie, manažmentu a ekonomiky vzdelávania.

Centrum celoživotného vzdelávania PF KU v Ružomberku v systéme kontinuálneho vzdelávania pedagogických a odborných zamestnancov aktuálne uskutočňuje:

  • aktualizačné vzdelávanie
  • inovačné vzdelávanie
  • špecializačné vzdelávanie
  • funkčné vzdelávanie
  • ďalšie formy kontinuálneho vzdelávania.

Bankové spojenie: Banka: Štátna pokladnica Účet IBAN: SK86 8180 0000 0070 0022 4305 Variabilný symbol: 1300303904 (Ružomberok), 1300303908 (Levoča)

Špecifický symbol: Atestačné práce 603 904 (Ružomberok), 603 908 (Levoča) Funkčné vzdelávanie (Školský manažment) 115 904 (Ružomberok), 115 908 (Levoča) Inovačno-funkčné vzdelávanie 116 904 (Ružomberok), 116 908 (Levoča) Ostatné druhy vzdelávania 116 904 (Ružomberok), 116 908 (Levoča)